Wizz Air kontakt

Wizz Air är ett flygbolag som du praktiskt taget inte kan kontakta. Officiellt kan du bara använda telefonnumret 900 140 940 till en kostnad av 0,6 euro per minut. Samtal hanteras endast på engelska.
Kontakt via sociala nätverk är inte möjlig.
Några frågor kvar?
Om du har några frågor eller kommentarer om artikeln...
9 kommentarer
Gratulerar. Hur skriver jag ett brev till Wizz?
Först måste du fylla i ett formulär på deras webbplats.
Jag kan inte hitta var jag ska fylla i formuläret på deras
Hej på er. Idag flög jag från Nice till Krakow. Det var en tjej som satt bredvid mig i plats 17c, hon förväxlade sin ryggsäck med min (de var nästan identiska) och tog den. Hur kan jag hitta henne eller hitta hennes e-postadress där hon köpte biljetterna?
Hej. Jag vet inte om jag kommer att hitta svaret här eller inte. Idag bokade jag två biljetter för en vuxen och ett barn. Jag går till wizz-mobilappen, klickar på hitta en bokning. Sedan skriver jag koden och efternamnet och ett fel visas "Du kan bara hantera bokningar med mer än 10 passagerare på vår webbplats wizzair.com". Hur kan jag förstå om jag bokade två biljetter? Vad har det att göra med mer än 10 passagerare?
Och vad rapporterar webben?
Jag gjorde en onlinebokning via webbplatsen. Men det visade sig vara separat för varje biljett, även om jag brukade boka biljetter på en gång och det fanns ingen sådan svårighet. Den enda frågan är varför wizz-mobilapplikationen inte fungerar och säger att det finns mer än 10 passagerare på min bokningskod, även om det bara är två
Det är fortfarande något som inte fungerar för Wizzair. Det är en sådan lokal folklore.
Även om, enligt denna guide, "Wizz Air är ett flygbolag som du praktiskt taget inte kan kontakta." och "Kontakt via sociala nätverk är omöjlig" lyckades jag idag, som så många gånger tidigare, kontakta detta flygbolag, även via sociala nätverk. Jag upptäckte att alternativen acceptera, ändra och återbetala på webbplatsen hade försvunnit för de två avbrutna flygningarna (den ena på grund av en annan, mindre, ändring, den andra bara för att - jag antar att det skulle komma upp), så jag gick till deras webbplats för att försöka via chatt, som jag hade lyckats göra förra gången (och vice versa via Messenger). Tydligen hade deras chatbot genomgått en förändring till det sämre, så den erbjöd inte längre en anslutning till en agent, jag försökte det x gånger. Så jag gav mig iväg för att skamligt pröva lyckan på FB, där det fanns en viss indikation på att det skulle vara möjligt att få kontakt med handläggaren via den dumma chatbot-menyn, men jag fastnade i stadiet efter att ha rapporterat e-postadressen. Jag försökte dock igen efter en tid och konstigt nog, efter att ha angett min e-postadress i webbformuläret, dök ett nytt meddelande upp i Messenger från en riktig liveagent som, ännu mer otroligt, verkligen mycket snabbt justerade min bokning efter mina önskemål (som verkligen express).
För att inte bli överkörd av kritiken av denna hårt ouppdaterade guide ska jag lägga till informationen att det tydligen bara finns ett nummer till för Wizz callcenter: +420225850035 för priset för ett lokalsamtal och med 15 EUR extra för frågor som också kan lösas separat på webben. "Samtal hanteras endast på engelska." inte heller längre sant. Engelsktalande agenter är tillgängliga 24/7, men ryska, ukrainska, polska, italienska, tyska, bulgariska, rumänska och ungerska kan också talas måndag till fredag från 9:00 till 18:00.
Jag försökte i 45 minuter att avbryta flygningen och kunde inte.Hur kan jag kontakta operatören.Mycket dåligt serviceprogram. Jag insisterar på att avboka flygningen.
Sök på www.wizzair.com efter ett kontaktformulär. Eller hitta ett telefonnummer till ett callcenter. Alternativt kan du också använda webbchatten för att komma i kontakt med en agent.
Om du "insisterar på att avboka" på en diskussionssida kommer det inte att göra dig någon nytta. 😉
Berätta om jag vill lägga till ett barn i bokningen, finns det några andra alternativ än att ringa via telefon - det har ännu inte varit möjligt
Chatbot - levande agent?
Hej vet någon när du antecknar dina egna flygningar om du får tillbaka dina pengar
Beroende på vilken tariff de köptes på.
Jag flyger från Thessaloniki till Larnaca och de ber mig om mitt handbagage ytterligare 63 euro vad kan jag säga bara att de är bums och hjälper mig om du vet finns det något sätt att göra något?
God eftermiddag. Vänligen ge mig råd om följande situation: wizz ställde in flygningen och bad alla passagerare att gå av planet före avgång utan att förklara någonting och ombokade flygningen till nästa dag, vilket inte heller ägde rum. Hur kan jag få tillbaka mina pengar eftersom det här företaget inte tillhandahöll hotell eller mat, jag var tvungen att köpa en annan biljett, ta en taxi och åka till mina vänner för att tillbringa natten. Företaget svarade att de ännu inte vet om de kommer att återbetala mina pengar för biljetten till de två inställda flygningarna. Det vill säga, jag har spenderat pengar som jag inte kan få tillbaka. Vad ska jag göra? Jag tackar er alla.
Det finns en länk till formuläret några inlägg ner. Det finns olika kategorier - både för återbetalning av inställt flyg eller kompensation enligt EU 261/2004 och för ersättning av relaterade kostnader.